Мислихме и за този вариант, но искаме да приключим този казус текущо, тъй като се оказва, че доставчикът ни е непредвидим и не сме сигурни дали няма да предяви последващи претенции.
Имаме следната ситуация:
Закупуваме материали от турски доставчик, които са внесени в България, но при получаването им при нас, след направена инспекция, установяваме, че голяма част от материалът е дефектен. Фактурата е заплатена в пълен размер към доставчика. Предявяваме претенция към доставчика да ни издаде кредитно известие, тъй като сме се договорили за компенсация, но той отказва. Материалът обаче няма да се връща обратно към доставчика, а ще си остане при нас за наше ползване. Успяваме да се договорим да ни изпрати второ количество от материала и да ни изплати обезщетение 650 евро. След пристигане на втората доставка, инспекция и окачествяване се оказва, че тя е още по-дефектна и се договаряме изобщо да не заплащаме тази втора фактура. Този материал също няма да бъде върнат.
Как би следвало да процедираме, за да затворим цикъла, при положение, че отказват да ни издадат какъвто и да било документ?
Единствената ми идея към момента е ние да им издадем фактура за направените разходи по инспекция и окачествяване на материалите.
Моля за съвет!

Здравейте,

Бих искала да помоля за съвет по следния казус:

Фирма в БГ произвежда изделия за конкретен клиент от ЕС, които са предназначени само за него. Предвид извънредната ситуация в момента, клиентът иска изделията да останат на склад при нас до момента, в който ще ги изпратим, който ще бъде след около 2-3 месеца. Проблемът идва от там, че изделията трябва да бъдат фактурирани сега, а не след 2-3 месеца, когато ще бъде реалния износ. Следователно не можем да фактурираме изделията като ВОД.
Има ли вариант, при който бихме могли да избегнем по някакъв начин начисляването на ДДС в случая ? Изключвам варианта с проформа фактура и авансово плащане, тъй като клиентът не е съгласен на тези опции.

Благодаря за съдействието предварително !